lørdag 22. august 2009

MC tur til Lindesnes


2009 Rita og Turid på MC tur til Lindesnes

Bilder fra turen på Picasa
Mc tur til Lindesnes.
Rita og jeg har bestemt oss for å ta en liten ferie på MC. Bare reise sørover og kose oss på MCEN. Vi danser nedover på E 18 og været er strålende. Det er visst spådd mye nedbør men den ser vi ikke noe til. Må bare ta bilde av den blå himmelen og sende hjem. Men så nærmer vi oss Kristiansand og vi ser tunge skyer foran oss. Men det er akkurat som om de blåser vekk før vi kommer og vi danser fortsatt i solen. Etter hvert ser vi asfalten er våt og at det nok må ha kommet mye nedbør men vi danser fortsatt i solen. Herlig. Vi stopper og leier oss hytte på Hamresand Camping.


Rita på Hamresand Camping

Turid på Hamresand camping


Vi spiser middag i restauranten, god mat jeg spiser torskerygg, veldig godt. Vi legger oss tidlig, vi skal jo opp å danse videre i morgen.

Rita
Turid og Rita spiser frokost


Vi sover godt og lenge. Vi spiser frokost på stranden og solen skinner fortsatt. Så reiser vi videre og tar sikte på Lindesnes fyr. Da har vi vært så langt sør i landet som man kan komme, ikke dårlig det. Vi koser oss ute på Lindesnes, litt vind er det der men det er så fint vær og ikke kaldt. Jeg kjøper en ring og fingerbøl i turistkiosken.

Rita og Turid på Lindesnes fyr
Turid på Lindesnes fyr


Vi vender nesa hjemover reiser så langt vi kommer før vi ser oss om etter et sted og bo. Vi ender opp i en flott hytte på Moen Camping utenfor Risør. Flott hytte, altfor stor for oss selvfølgelig, men vi vil gjerne ha hytte, ikke bare et rom. Tre trinn og så er det rett ut i vannet. Vi koser oss utover kvelden, sitter ute så lenge vi kan. I morgen skal vi hjem.

Turid på Moen Camping



Det er grått når vi står opp men vi rekker å spise frokost på verandaen ved havet, det var deilig. Men etter hvert begynner det å regne, Men vi må jo hjem og det er ikke så koselig mer. Men vi bestemmer oss for å være positive og jeg sier at dette blir en fin anledning til øvelseskjøring på ”glatte” sommerveier. Ja så danser vi hjem og får øvet oss masse, vi blir flinkere og flinkere.

Rita på vei hjem, våt men det gjør ikke noe.



Vi spiser på den fine kroa som går over veien, veldig flott og innbydende sted. Må spørre Rita om hun vet hva det heter der. Jeg er våt, må ta av meg bomullsskjerf og sokker, og bruker bare ull, den er jo varm selv om den er våt så det går bra. Jeg spiser Spirelli med sjampinjong og kylling i fløtesaus. Kokken lager det mens jeg står og venter, det var kjempegodt så det må jeg lage når jeg kommer hjem. Vi har hatt en fin tur og takk for den.

http://picasaweb.google.no/tgranne/2009RitaOgTuridPaMCTurTilLindesnes?feat=directlink

http://hamresanden.no/index2.htm

http://www.moen-camping.no/

http://www.visitsorlandet.com/no/Booking-og-Turistkontorer/Bli-kjent-med-Sorlandet/Opplevelser-langs-kysten/Lindesnes-Fyr/

Ingen kommentarer: