mandag 19. juli 2010

Mandag, 19. juli 2010
Jeg har ringt Harley mannen på Hokksund, han mangler en del til bremsehendelen. Men han skal finne en annen som jeg kan bruke så jeg får den igjen i morra. Jeg har jo lyst til å ha den når jeg skal til Skagen.
I dag skal vi til Strømsoddbygda, på vei oppover blir jeg stoppet i fartskontroll. Ikke gøy og dyrt. 73 km i 60 sonen. Også 3 barnebarn i bilen da huff.
Når alt er over spør jeg om jeg kan få ta et bilde av ham, for dette skjer jo ikke hver dag vettu sier jeg.
Det fikk jeg lov til men jeg måtte ikke legge det på FB.
Emilie sier etterpå at du er jo ganske spesiell da mormor for det er ikke vanlig å spørre om sånt.
Men vi er enige om at det er helt greit at jeg er litt spesiell.
Jeg pleier jo og si: Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe,nå sier  Emilie det til meg, og jeg spør:
Ja, Hva var det som var så bra med dette da?
Og hun svarer: Kanskje du ikke kjører for fort mer!
Med tanke på at jeg har kjørt i mange år og egentlig aldri holdt meg innenfor fartsgrensa så måtte jeg vel forvente dette en gang. På veien oppover regner vi ut at det har kostet meg kr 15 pr år så lenge jeg har kjørt så da ble det overkommelig. Jeg forteller om regnestykket når vi kommer opp og Jan sier, du altså og det fortjener en high five

Markus og David i huska bak vogna

Dag 5 med barnebarn på sommerferie. Vi reiser på campen i Strømsoddbygda til Anja, Jan og David. Vi skal feire bursdagen til Anja sammen med Oldefar, Oldemor og Betefar Vidar.

Jan er glad i å fiske, Malene vil gjerne prøve


Det er iskaldt, overskyet og 16 g i vannet.

David og Markus Klatrer i elva

Ute på tur, vi har sett på traktoren

Emilie og Anja 

Fått fisk jo, litt slank kanskje men ikke værst

Alle 4 Malene,Markus, David og Emilie.Vi har et hærlig liv.


Det regner ute

Vi spiste lunsj og Anja fikk gave. Siden ble det tur, bading, fisking og innekos, for vi hadde jo ikke det beste været. Over skyet og etter hvert en del regn. Men vi stekte pølsene inne og koste oss likevel.
Vi var ikke på vei hjem før klokka var 2030.
Emilie å jeg må legge oss litt før i dag, dette nytter ikke vi blir jo så trøtte for Markus står opp 07:30 han.
Men det er for sent, kl er 23:30

1 kommentar:

Tornesrose sa...

Her mangler et bilde!!!!