tirsdag 22. mars 2011

Kreft

I dag skal de ta vekk kreften.


Sovet godt en stund. Våkner og sover og våkner på morgenkvisten. Men jeg føler meg rolig.

Når man er midt oppe i det er det bare og la det stå til, må vel regne med litt venting her og der.

Jeg skal ned og bort på bryst avdelingen på andre siden av gaten først. Det er en tunnel under dit i kjelleren.

De skal sette inn en pinne for å markere området. Så de bruker ultralyd. Det er vanskelig og finne. Jeg går ut fra at det er positivt. De tar bilder igjen, men pinnen sitter ikke helt riktig så de må sette inn en ny. Nå er det ikke noe lettere og finne frem for nå er det blødning der som og så gjør ting utydelige. Men hun setter inn en nål, og så bærer det ut til mammografi igjen. De må være litt forsiktige da så ikke nålen detter ut. Men nå har hun truffet og de kan sette inn pinnen.

Så er det nye bilder igjen, når bildene blir tatt så drypper det jo blod utover på platene, for det er jo litt press på de der mammografi bildene. Men nå er det vist bra plassert.

Jeg dro ned kl0750, og er ikke oppe på avdelingen før kl09,50, så dette har tatt sin tid. De syns jeg er flink og tålmodig da.

Nå har jeg fått 3 paraset 500mg og 3 andre piller som skal gjøre at jeg ikke blir kvalm etter operasjonen.

Det kan vel hende jeg begynner å bli sigen etter hvert nå.

Så bærer det opp til 6 etg for operasjon. Kl er vel sånn rundt 1300.

Tabletter for avslapning og kvalme igjen, plate på magen, det er noe de skal bruke strøm til. Monitorutstyr til overvåkning. Så er det ansiktsmaskemaske (ikke sånn for å få fin hud altså)og neddoping.

Jeg blir vekket og en dame sier: nå er du ferdig.

Ferdig.

Jeg gråter litt, sliten og usikker på resultatet.

Så kommer kirurgen og forteller at de har tatt vekk kreften, vaktkjertelen var fin, ingenting der og jeg er

frisk.


HERLIG

Jeg går opp igjen til avdelingen og for middag kl 1530, det var deilig.

Jeg har ikke spist siden kl 19.00 i går kveld.

FERDIG

3 kommentarer:

Tornesrose sa...

Takk gode Gud sier jeg!

Gule Blandakor sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fra det lille røde huset.. sa...

Dette var "tøfft" å lese Turid... jeg levde meg så inn i det, at jeg kjente tårene presset på....
Ønsker deg virkelig god bedring, og at absolutt ALT er borte!

Inger Grethe

(det var jeg som først skrev en kommentar, og så slettet den igjen...jeg var ikke obs på at jeg stod inne på koret mitt sin blogg...hehe Så det såg ut som koret hadde skrevet kommentar til deg)