tirsdag 29. mars 2011

Kreft

Vel da er jeg her på sykhuset, snart klar for operasjon. litt beveget kanskje.

Jeg har planlagt ferie til Thailand med Anne Gro og Dagny. Jeg gleder meg voldsomt til det.
Jeg har vært til mammografi, og må komme for å ta flere bilder og de tar også 2 biopsier. Så  noen dager før jeg skal dra får jeg resultatet av av disse prøvene. Det viser seg at jeg har brystkreft.
Legen sier at vi skal operere så fort som mulig. Det er lite og jeg er heldig som har kommet i et tidlig stadium.
Jeg sier jeg skal jo på ferie til Thailand. Hun ser på meg og sier :når og hvor lenge? Jeg sier det og så tenker hun litt, titter i noen papirer og sier: Ok da gjør du det og så opererer vi med det samme du kommer hjem.
Herlig eller?
Den kvelden skal jeg på årsmøte i MC klubben, jeg er sekretær og jeg syns ikke jeg bare skal la være å møte opp.
 Det er faktisk lagt til denne datoen for at vi skal rekke det før jeg drar på ferie. Jeg sier fra til styret før møtet om hvordan det er fat. Jeg tenker litt på om jeg kanskje kan få en reaksjon på noe eller noen og at da er det godt at noen vet.
Ja så drar jeg på ferie da.
Men da jeg altså ble operert et par dager etter hjemkomsten har jeg ikke skrevet blogg om turen enda.
Det ble blogg om kreft og operasjon først.
Men nå er bloggen om Turen til Thailand snart klar.
Jeg hadde en fantastisk tur med to flotte venninner. Anne Gro Og Dagny, sterke og gode og dra på tur med.
Jeg vil anbefale og dra på ferie i ventetiden, særlig når det er en opplevelsesferie, det er ikke tid til å gremmes eller grue seg da.
 For enten skal man oppleve noe eller så skal man fordøye og prate om det man har opplevet.
Operasjon gikk bra og jeg kan bare takke for livet, at det ble oppdaget så tidlig så nå er jeg "frisk" uten å ha vært syk.
Jeg har vært veldig heldig.

Ingen kommentarer: