tirsdag 20. september 2011

Min kreft historie

Min kreft historie

2011 Min kreft historie
Ser litt tragisk ut her ja

Klikk på bilde for fler bilder eller her

Jeg har fått skrevet ut masse papirbilder. Har ikke satt inn i album siden august i fjor så jeg ligger jo litt etter da.

Men jeg har passet på når det har vært tilbud på Elkjøp så nå har jeg mange bilder til 50 øre stykket.

Det blir jo sånn da at når jeg driver med bildene og sorterer de jeg vil ha papirbilder av for å sende til Elkjøp så husker jeg hva som skjedde, og når jeg nå skal lime de inn så kan jeg kose meg med opplevelsen enda en gang.

I dag har jeg ordnet med bilder jeg har tatt sånn innimellom fordi jeg har hatt kreft.

Det er jo ikke akkurat kos da. Jeg har tatt bilder helt fra den dagen jeg fikk greie på det.
 Jeg satt og ventet på en sykepleier som skulle fortelle meg om det som skulle skje fremover.

Jeg gråt en skvett og var litt lei meg, jeg trodde jo at jeg hadde forberedt meg men innerst inne trodde jeg jo ikke at jeg hadde kreft.

 Jeg hadde tenkt at enten har jeg ikke kreft og det er flott, ellers har jeg har kreft og da tar de den vekk og det blir også flott. Sånn er det.

Men altså litt tøft var det da.

Men nå er det over, det var som jeg sa hvis jeg har kreft så tar de den vekk og så blir det bra.

Jeg har vært syk uten å være syk egentlig. Jeg ventet på operasjon mens jeg ferierte i Thailand. Der hadde vi det travelt med å oppleve masse så det ble ikke tid til tenke så mye på det som skulle komme.

Når en så er i gang så gjør en det en må og så må man bare gi seg litt over til systemet og de som kan det.

Legge livet sitt i deres hender, for dette er ikke noe jeg kan noe om og med.

Det er så mange flinke trøstefulle, hjelpsomme engler på sykehuset så det er ikke vanskelig.

Noen komplikasjoner ble det, indre blødninger, voldsom hevelse. Så gikk det hull på puppen, ikke så stort men det blødde, det var vel så den ikke skulle sprekke, sånn ”naturlig” drenering.
Dette gjentok seg og var nok litt plagsomt. På Harley Davidson Cruise til Kiel måtte jeg innom sykestua og få nye bandasjer.

Så var det tid for strålebehandling. Først inn og få tegnet på strålekart og en prøverunde hvor de stiller inn alt nøyaktig. Det er veldig nøye så man ikke skal skade indre organer mer enn nødvendig.

Det ble et lite brannsår, og litt rødt og sårt. Jeg har nok vært heldig med det og, litt på lungene men det går bra. Jeg kunne ikke danse hele natta lenger likevel jeg.

 Link :Så nå er jeg frisk her er noen av bildene fra min sykehistorie.

Håper ingen blir støtt av litt pupp, jeg har beskjært bildene, sånn at man bare ser sårene og hevelsen men man kan jo se at det er pupp. Jeg kjenner noen som sier pupp er pupp men det får stå sin prøve.

Turid

Ingen kommentarer: