torsdag 10. juni 2010

Bluescamp i Fredrikstad
Fredag på ettermiddagen dro jeg på Bluescamp i Fredrikstad. Jeg vet ikke om jeg tør si det, av redsel for å bli mobbet. Men shit happens jeg får tåle det. Jeg kjørte til Drammen for å slippe Oslo. Men shit happens, av en eller annen grunn så sitter jeg bare der og kjører og er langt av sted før jeg tenker: Dette her er da ikke veien til Fredrikstad. Ok jeg snur, kjører mot Drammen igjen, så ser jeg skiltet med avkjøring til Göteborg, men for sent, det er ikke bare og snu. So shit happens, kjører til Oslo da så er jeg sikker. Det går bra, helt til tunnelen, der er veien lagt om, leser ikke ordenlig og kommer jo helt feil ut. Tror at jeg kan komme inn på veien til Göteborg når jeg kjører mot Oppsal og der, vet at jeg har gjort det en gang, ser skilt til Göteborg, men finner ikke avkjøringa. So shit happens igjen, jeg må kjøre ned igjen. Finner faktisk veien ned og ut igjen så endelig er jeg på rett vei.


Godt å komme frem, jeg ser hvor vi er med en gang, så nå blir det godt å ta seg en teknekt mens jeg bygger. Ser ut til å være en trivelig gjeng som sitter der og jeg kjenner at jeg gleder meg. Ikke så mange fra klubben som det pleier, Tom o. Ann Cathrine, Odd Arne Holden, Kasper, Einar Velo og meg. Så var Arne Nystrand der Bjørn og Rita kom på lørdag, men de er jo ikke fra klubben da.
Jeg kan ikke skrive om alt som hender på treff, føler ikke at alt er like flatterende kanskje, men man lærer så lenge man lever. My bra musikk og det ble en hyggelig natt. Satt i klubbhuset med Fred og hørte på vitser, skulle jo egentlig bare på do jeg da men.


Lørdag venter jeg på Rita, hun skulle komme ganske tidlig og så skulle vi reise til Sverige. Men hun blir senere enn beregnet og jeg er litt skuffet over at det ikke blir Svensketur. Jeg kan bli med jeg, sier Kaspers. Så vi drar til Sverige, jeg ser etter sisibarveske. Jeg finner en på Nordbysenteret, men den koster kr 1295 og det er ikke noe ordentlig festeanordning på den. Så jeg dropper det. Vel tilbake i Norge drar vi på Biltema utenfor Porsgrunn og der har de sisibarveske i skinn med festeanordninger og den koster kr 265 så da ble det veske på meg.
Mange på campen har vært i Gamlebyen, det er nesten obligatorisk, men nå er de tilbake. Rita kommer og snart er det lørdag kveld med mer fin musikk og dans. Jeg tar kvelden litt tidligere enn fredag, takker pent for meg og putter inn øreproppene.
Søndag morgen sitter jeg hos bluesbikers og spiser frokost. Hm så stille og fredelig det var her da sier jeg og ser meg rundt. De ser på meg, litt rart, og så finner jeg ut at jeg har fortsatt ørepropper. Jaja. Det blir jo en god latter av den slags og en hyggelig frokost om ikke så stille og rolig som først antatt.


Rita, en som heter Knerten fra Hokksund og jeg reiser til Sverige igjen. Finner ikke annet enn kalktabletter og hårstrikk (5 stk til kr 10) på Nordbysenteret, ikke den store handlelysten akkurat.

Men så drar vi mot Strømstad, vi skal til Johnnys custom.mc. Han er egentlig nordfra men har starta Harley butikk i skogen utenfor Strømstad. Her er det service for alle penga, kaffe og prat både om mc og andre ting. Det var ikke så vanskelig og åpne lommeboka heller, det ble litt krom og merker og nye fothvilere. Takk for et hyggelig treff.

Flere bilder
2010 6 4-6 Bluescamp i Fredrikstad

Ingen kommentarer: