torsdag 6. juni 2013

Norgestreff på Lista.



 
På vei til Norgestreff på Lista

2013-06-06 Norgestreff på Lista
                   Click pick to see more

Jeg reiser en liten omvei , rundt på veien mot Hen. HD stopper og jeg blir veldig: Herregud det er da ikke dette som har vært problemet. Men så kommer jeg på at det nok er bensintomt nå. Så jeg får satt på reserven og så kjører jeg til Kastet hvor Rita venter. Fyller bensin og så drar vi til Langebru. Der skal vi møte Fred fra Lofoten med barn og venner.

Etter en strekning med masse svinger og oppoverbakke og litt til med dumper så stopper HD mens jeg kjører. De andre kommer tilbake og vi dytter den til en avkjøring. Etter å ha dyttet på alle ledninger over og under så starter den igjen.


Så enda en gang stopper den. Det er etter et veistykke med arbeid og bare hull og dumper. Så det er klart at det er noe elektrisk. Rett på sak for å dytte på ledninger og den starter igjen.

Jeg har peilet olje, og så langt virker det problemet greit.

Vel fremme treffer vi en stor gjeng fra Lofoten. Rita skal jo være der med Fred. Jeg drar til feltet ved siden av for å ta av plass til RMCK. Plasserer alt jeg har av ting og tang rundt for at andre skal se det er opptatt. Men der jeg la jakka mi først er det tatt plass, bare flytta på jakka L


Jeg får tak i en av funksjonærene og får lov til å flytte tapen så jeg får omringet område, han hjelper meg til og med så da er den sorgen slukket og jeg kan begynne med telt og byggepils. Koselig, gleder meg til treffet.

Flott arrangement. Det meste funka, dusjer og rene doer og god mat kjempe mye bra musikk…og 2500 hyggelige bikere Men de hadde trøbbel med å få nok kaffe til frokost.


Fredag kom først Kaspers, han hadde overnattet i Lillesand med Geir. Vi reiste en tur på Lista fyr og så på butikken en tur. Han slo opp telt på en litt lunere plass enn det jeg hadde funnet da. De andre kommer sent og er glade for at jeg har tatt av plass. De andre er: Jørn, Aksel, Terje, Osmund, Oddvar, Tom, Ann Cathrine, Sigmund og Astrid.



 HD har brukt en del olje så på lørdag blir jeg ikke med på tur til Lindesnes fyr. Jeg har jo vært der med Rita en gang. Kaspers, Aksel, Terje og jeg blir med kolonnen til Farsund. Der koser vi oss på havna med kaffe og softice. Kolonnen med Korvetter ( De har treff i Lyngdal) kommer også gjennom der og det er jo et flott syn. Titta etter Robert da men fikk ikke øye på ham.




Middag på treffet, det var god og variert mat der, noe for enhver. Vi samles ved teltet til Kaspers, for det blåser noe inn i H#####. Sola skinner og i le blir det bra.




Jeg har slått ned pluggene til teltet flere ganger, det blåser så de fyker opp. Rita har funnet noen steiner og jeg finner flere som jeg legger oppå pluggene, det ser ut til å gjøre susen da. Håper ikke det blir tilstander som på Lofoten i fjor. Teltet bøyer seg inn og plassen blir liten, med madrassen midt i teltet får jeg ikke teltduken i ansiktet.

Ja så er det søndag da og tid for hjemreise. Vi kjører hjem sammen, noen fra Ådal også så vi er 13 mc er i følge.


Tusen takk til alle for et hyggelig treff  :)
http://www.norgestreffet2013.no/Lista/INFORMATION.html

Ingen kommentarer: