onsdag 12. mai 2010

Første tur til Tyrigrava i år


Vi hadde klubbtur til Tyrigrava i dag. Det var ikke så veldig mange som kom, men det ble jo litt kaldt på ettermiddagen. Jeg hadde litt trøbbel med å komme i gang i dag. Den starta, men stoppa igjen. Så jeg måtte ringe og spørre om råd, og forsikre meg om at de ikke hadde reist fra meg. Jeg skal egentlig skru av bensinkrana når jeg parkerer for det er noe galt med forgasseren. Det pleier jeg å huske. Men i dag så skrudde jeg feil vei for jeg hadde jo "huska bort" å skru den av etter siste parkering. Herregud jeg tror jeg blir gal av å gjøre feil. Men jeg kommer meg av gårde da og så er vi på vei til Tyrigrava for første gang i år. På Solihøgda svinger Bjørn Inge til siden for han har glemt å lukke veska. Osmund og jeg stopper. De andre fyker videre. De andre er Johnny G, Hans Kristian, Jan Erik, Frode og Robert. Etter starten igjen begynner min å fuske. Jeg må sette på reserven etter hvert, da går det bedre. Men jeg skjønner ikke at det skal være lite bensin. Sist jeg fylte snakket vi om det og da ble det sagt at jeg kunne kjøre ca 30 mil på tanken, etter det skulle jeg ha til 10 mil til. Men sånn er det ikke. Jeg må inn ved Skui og fylle. Men det går på bare 10 liter så tanken er nok mye mindre enn jeg trodde.



Jeg ankommer tyrigrava sammen med Osmund og Bjørn Inge litt senere, og blir selvfølgelig mobbet for bensin greiene mine. Men jeg tar det som en ”dame” og svarer så godt jeg kan. Johnny og Jan Erik har greid å kjøre feil for det var noe omkjøring. Så Johnny kommer enda senere og Jan Erik har nok dratt på en annen tur.



Det er ikke så mye folk på Tyrigrava, Flere som har tenkt at det blir kaldt kanskje. Men god stemning og litt av hvert å se på. Det var 3 svære mc der, men jeg husker jo ikke hva de hette da, litt annerledes, strømlinjeformet på et vis, ja ja jeg syns ikke så mye om de. Men is og kaffe er godt. Så kjører vi hjem, da er det noen som ikke vet veien og jeg vet ikke hvor de havner, men de når oss igjen. Så er vi ved utgangspunktet på Kastet, og der sitter det jo nesten alltid noen så det blir en liten prat til. Tommy og Henning fra Rockerne var der, de hadde vært på Hadelandstur.










Takk for turen

Litt spennende å komme hjem nå. Han Kristian sa at det var bildet av meg i MC bladet i dag. Jeg har ikke hentet posten i dag så det må jeg gjøre nå. Fint å lese om turen med Ole i fjor. Nmcu etterlyste skriverier fra leserne og Ole hadde pratet om at vi burde sende inn det jeg hadde skrevet. Det har jeg gjort, men det er jo lenge siden så det hadde jeg nesten glemt. Morsomt. Jeg hadde skrevet en blogg, så det var en slags utgave av bloggen jeg hadde sendt inn.

2010 5 Mc tur til Tyrigrava

Ingen kommentarer: