søndag 10. april 2011

En liten tur til Sverige



Jeg har vært på MC tur til Sverige. Vi var 5 stykker som dro fra kastet på lørdag. Kaspers, Osmund, Maja, Tyra, Majas datter og jeg.
Vi ble enige om å reise til Ørje og derfra over til Tocksfors. Det er litt kaldt når vi starter men jeg har kledd godt på meg. Ull uten armer og ben, ull med armer og ben, så ullfrotté med armer, vattert skinnbukse, foret kjørejakke og skinnvest. Jeg fryser ikke kan du si.
Ved Slitu tar vi en pause og koser oss med kaffe, kakao og diverse kaker mmmm deilig. Godt med en liten strekk, blir jo litt stiv i rumpa jeg da.
Der får Maja telefon fra sønnen Leif, han er ute og kjører med Tor Arne, min svigersønn og Dave, en kamerat. De bestemmer seg for å kjøre etter oss til Sverige.
Vi er jo ikke på vanlig harrytur, det er ingen som skal handle, vi vil bare kjøre en tur og det er jo fint og ha et mål for turen. Jeg skal kjøpe med en pakke røyk til Britt da, og jeg har ikke hørt ordenlig etter, det skulle være en pakke, ikke en hel pakke, men det ordner seg nok. Men handel blir det, gule solbriller, jeg kjører jo den gule kawasakien i dag og det var liksom de som mangla da. Og så ble det oransje og lilla skjerf, det er til treff antrekket mitt, et must altså. Jeg fant også den lille svarte shortsen som jeg skal ha utenpå ullingsen så ingen ser at den egentlig er litt sidrompa. Når jeg da plusser på med litt vitaminer, kylling fillet, kalkunbryst og honning så er jeg veldig fornøyd med harryturen min.
Så kommer Tor Arne, Leif og Dave og vi blir 8 stykker til middag, det er veldig hyggelig i Sverige syns jeg.
Tor Arne kjøper seg snus, men de må han legge i sekken til svigermor, på hans sykkel er det ikke plass til noe i dag. Det går jo greit det og de kommer til middag hos meg i morra så det blir rask henting.
Så får vi ta fatt på hjemveien, jeg er ikke sikker på hvor langt vi har kjørt i dag jeg men klokka er over 1900 når vi er tilbake på Kastet. Det er herlig å være på veien igjen.
Så til alle som var med, tusen takk for en hyggelig dag på MC.

Kjopesenteromrader Tocksfors
http://www.1881.no/Grensehandel/Kjopesenteromrader/Tocksfors/

Ingen kommentarer: