tirsdag 26. april 2011

Påskeferie hos Terje på Hjuksebø

2011 04 20-25 påske hos Terje

Klikk på bilde for å se flere bilder.

Vel hjemme fra Radiumhospitalet pakker jeg baggen til Kawasakien. Det ser ut til at Harleyen ikke blir ferdig. Den står hos Olav på Langebru Men så akkurat i det jeg skal ut med baggen ringer Olav sykkelen er ferdig. Jippi, det er så herlig. Kawan er bra den, men det er jo Harley jeg vil kjøre nå da.

Så da blir det litt omlegg av kjøringa. Lill-Tove stiller opp og kjører meg til Langebru så skifter jeg og pakker på Harleyen. Så er det påskeferie, jeg danser i solen på vei til Hjuksebø og Terje, kan det bli stort bedre enn dette da.

Det er flott på Hjuksebø og fint å gå tur, det er jo så fin utsikt overalt. Huset til Terje ligger fint til så her blir det fint å være i sola.

Og så blir det MC tur over fjellet. Vi kjører fra Hjuksebø forbi Notodden og følger Heddalsveien, opp Tuddal så over fjellet og ser på Gaustatoppen. Så kjører vi ned til Rjukan hvor vi spiser og så kjører vi langs Tinnsjøen og tilbake til Hjuksebø. Men vi har tid til flere små stopper underveis, det er mye fint og se og god softice også. Det var en skikkelig fin rundtur med fine svinger og sol sol sol. Det blir skikkelig sen middag i dag for først er det så deilig med boblebad og vin for litt støle muskler, det er tross alt en tidlig start på sesongen. 

KartHer kjørte vi.


I dag skal vi spise middag før vi drar, jeg har kjøpt lammestek. Det trodde jeg, men det viser seg å være okse stek. Det går det og, men det skulle vært lam da. Turen i dag gikk om Gvarv, Bø, Seljord, Hjartdal, Notodden og så hjem til Hjuksebø. En god ting kan ikke gjentas for ofte sies det og jeg er hjertens enig; SOL. Terje har jukset med påkledningen i dag så han ble litt kald på hjemturen.

Kart  Her kjørte vi



Det er herlig når påsken er så sen og med så fint vær, i hver fall for oss tohjulinger som får forlenget sesongen betraktelig.

I dag skal det grilles og vi får besøk av Terje sin mor og sønn Petter. Det blir egentlig litt av hvert å spise så vi blir sittende lenge og kose oss med mat og vin, en konjakk til kaffen og is til dessert.

Så blir det natt men tror du vi legger oss, nei vi tar bussen til byen og vi er de eneste passasjerene.

Da starter pub livet med mc venner og etter hvert nattklubb hos Heavy Horses.

Så det ble morgen ja fuglene kvitret før vi la oss og ergo så sov vi lenge. I dag blir det Elgstek som mamman har hatt med, nydelig og mye er jo ferdig fra i går og i forgårs så det er lettvint. Jeg er ute en liten tur og plukker hvitveis, det er fortsatt nydelig vær, her er det bare å nyte mens vi har det.

Men som alltid, alt har en ende og det har denne ferien også. Det har vært en strålende ferie hos Terje så takk for det.



Link Bilder

2011 04 20-25 påske hos Terje

Ingen kommentarer: