onsdag 13. april 2011

Markus og mormor på shopping

2011 04 12 Markus og mormor på shopping
Klikk på bildet for å se flere bilder


Jeg skal hente Markus litt før vanlig tid i barnehagen i dag. Vi skal nemlig på shopping.

Markus gleder seg og det gjør jeg også. Vi snakker litt om hva han skal ha, han trenger et par bukser og nye truser sier han.. Vil du ha en leke da? Spør jeg. Nei: Jeg har så mange leker sier han, men jeg vil på kafé og da vil jeg ha 2 boller og brus.

Ja så drar vi, Markus vil ordne med parkeringen, og det går greit. Det er veldig moro å ordne ting og tang. Stor gutt vettu.

Han finner seg to bukser, en t-skjorte og en kortarmet skjorte og en pakke med tre truser. Han har allerede bestemt hva han skal ha på seg til barnehagen i morra.

Så kommer Lill-Tove og nå blir det kafé og kaffe kos.

Og så må vi hjem til mormor og vise jentene hva Markus har kjøpt da.

Men skrekk og gru, jeg har fått bot, litt uforståelig, jeg har da ikke stått for lenge nå har jeg det da, nei.

Men så ser jeg at de har ikke greid å lese lappen, den ligger med baksiden opp.

Jeg forteller det til Markus, det var dumt men det er jo ikke noe å gjøre med det nå.

Nei sier Markus : du skulle ha vist meg vettu.

Så sånn var det med den saken.

Jeg får bare betale og glemme, man skal ikke gråte over spilt melk sa mammaen min.

Så det gjør jeg ikke.

Men noen lærepenger koster litt da, for eksempel kr 610,00.


Her legger Markus parkeringsbiletten i bilen.





https://picasaweb.google.com/tgranne/20110412MarkusOgMormorPaShopping?feat=directlink

Ingen kommentarer: