lørdag 9. juli 2011

På Hjuksebø hos Terje


Jeg har vært på Hjuksebø hos Terje i helga. Det regna en del så det ble mest inne kos. Det var ikke vanskelig for tour de France er i gang og så var det bilrace også og jeg strikker sokker så neida.


Men jeg gravde opp en Rododendron som var i ferd med å dø av mangel på lys, luft og vann. Terje gravde opp et hull på fremsiden av huset og så litt ny jord nå så kanskje den brer seg utover igjen.

Vi har satt opp lavvoen, se om alle deler var der og det var de. Men det var et par små hull som må tettes. Jeg er også bekymret for det er jo ikke bunn iden, skal jeg sove sammen med jordrotter, maur og gud vet hva. Blir i hvert fall livat. Men Terje skal kjøpe en pressenning og da blir det nok bra.

Vi rakk en liten MCtur mellom 2 regnbyger. Vi var på Elgsjø og drakk kaffe og kake, deilig.

Tror den er Norges minste kafé.

Det regnet så på søndag også så det var ikke fristende å kjøre mc. Så vi forholdt oss ganske rolig. Fint å få sjekket om lavvoen var tett da og det var den. Jeg ventet med hjemreise til mandag så det ble en stille og rolig søndag med god mat.

Ingen kommentarer: