mandag 25. juli 2011

Treff på Toppen i Danmark

Skagen 2011 fra onsdag i uke 29


2011 07 20 - 24 Toppentreff på Skagen

Jeg reiser til Terje på tirsdag, det blir en koselig start på en aktiv langhelg på Skagen.

Vi skal reise sammen med OWB (Old, wise and beautiful) som Terje er medlem av og Heavy Horses. Begge er klubber fra Notodden.

Vi kjører i flokk og følge fra Heavy Horses klubblokaler onsdag morgen. Det er 16 17 stykker, noen har henger på mc og noen har bil. Vi har masse stæsj som det skal lages camp av på Toppentreffet.

Ferja er veldig forsinket, vi skulle vært inne 21 tiden og synes det var sent, og så var den ikke inne før over 24 vi var ikke på skagen før i 01 tida.

Sette opp telt i mørket er ikke lett, men ved å hjelpe hverandre og med lommelykter greide alle det også.

Det ble morgen før alle var i telt, for vi skulle jo ha litt byggepils og sånn.

Jeg måtte til lege, hadde fått en voldsom blærekatarr, det var noe inn i helvete vondt, jeg tissa blod. Men Terje fulgte meg til legen litt og ved hjelp av penselin ble det lettere etter et par timer. Vi spiste frokost oppe i Skagen og det ble jo litt hyggelig etter hvert som smertene forsvant. Men noen vandring i bygater hadde jeg ikke lyst til. Det var sol og fint men jeg frøs i min ullgenser.

Leiren er satt og Lillian har sydd nytt banner, kjempefint. Det er en lang stang med vimpel og blinkende lys i toppen også så vi skal finne frem i mengden og i mørket.

Rita kom torsdag kveld og det var fint, hun har sagt mange ganger hun skulle være med og nå ble det alvor. Det så ut som hun koste seg veldig, til og med en dans på bordet ble det.

Så var det treff og gøy. Hyggelige, morsomme og spennende mennesker av forskjellig slag, ingen like men alle vil ha det gøy.

Lørdag tok Terje, Rita og jeg en mc tur til Skagen og videre opp til Greenen. Vi var ikke helt oppe, deilig vær og sol men følte det var tungt å gå i mc utstyr. Men det var deilig ved vannet.

På vei ned igjen dro Rita og jeg innom Arild som lå med seilbåt i Skagen. Han vil så gjerne ha en mc tur på Harley og det fikk han. Vi fikk ferske fiskekaker og brus siden vi skulle kjøre og ikke kunne nyte alkohol.

Flott båt og Arild og Vibeke var veldig hyggelige, stor gjestfrihet der i båten ja.

Vibeke filmet oss når vi kjørte, og Arild ba om en liten tur til når vi skulle dra. Det skulle jeg nok ikke gjort men sånn ble det. I en høyresving rundt en ”bøye” eller noe sånt kom jeg for mye over på siden og vi ”kantret”. Arild hadde jo fått beskjed om at han ikke skulle nedi med bena så der lå vi. Men jeg får uante krefter og løfter mc så Arild skal få ut benet. Det ble jo ikke noe særlig skader, for vi sto jo praktisk talt stille.

Men Arild sier at amputasjon har godt bra og han er ved godt mot. Han kan spøke den fyren der.

Så er det på campen igjen. Mye fin musikk og andre opptredener og konkurranser, husmor strip og ordentlig strip og sånn. Stinn brakke heter det tror jeg mens det var stripping.

Link til treffsida Toppentreff:

http://www.skagentraef.dk/

Det kommer andre til også enn vi som dro i lag, noen har kommet på andre tider og dager, noen ligger på hotell så det kan til tider være opptil 30 stykker hvis ikke fler i campen. Det kommer godt med med ørepropper for det er jo slik at det aldri er stille, hverken i vår camp eller andre steder, men man må jo sove innimellom.

Søndag er det over, vi pakker ned og finner igjen ting og tang. Noe blir sendt med de som har biler og henger.

Vi reiser til Aalbæk gamle kro for å kose oss og sove over der til mandag.

Det er deilig med god mat og godt drikke på rent pent dekket bord.

Og det er deilig med stor dusj, rene pene senger, og en deilig nesten stille natt.

Mandag reiser Terje og de andre til Hirtshals for å ta ferja hjem. Det er litt spennende for det er oversvømmelse og stengte veier på Notodden så de vet jo ikke sikkert hvordan de kommer hjem da.

Rita og jeg drar på neste Event, en rundreise i Danmark.

Bilder

Ingen kommentarer: