lørdag 14. august 2010

Norwegian National H.O.G. Rally i Svolvær

30.7.2010. Dag 4 på vei til Lofoten.
Flere bilder fra treffet klikk her



Ferjeleie i Skutvik
Det er fredag og vi når første del målet i dag som er Norwegian National H.O.G. Rally i Svolvær, arrangert av HOG Arctic Chapter.


Svolvær torv, treffplassen
Startet fra Tømmerneset camp ca kl 10:30. Det er ca 7 mil til sammen ut til Skutvik. Det er litt yr i lufta, hvor er sola? Men vi har en fantastisk overfart til Svolvær. Vi er innom Skrova også og det er jo en opplevelse i seg selv og kjøre inn det trange havet inn dit. Og for et syn, Norge er fint altså. Fremme i Svolvær er det fint og sol igjen.

Så drar vi inn til Svolvær, og der lyser det Harley over hele byen og det brummer deilig alle steder.
Vi surrer litt med å finne campen, det er jo treff alle steder, alle hoteller og overnattingssteder er opptatt og hele torvet er treffplassen. Dit vi skal er egentlig bare en teltleir som heter Cuba camp helt ute på spissen på Svinøya med utsikt til Svolvær geita.

Her skal teltet stå

 Det er noen telt der allerede, og flere blir det. Vi setter opp teltet og drar til byen igjen. For ordnet med innskriving og får trøye og treffmerke. Så er det inn på treffet, SOLA skinner, vi bestiller hvalbiff og øl.
Hvalbiff


Oppe på Cuba camp igjen, klokka er 20:30 og her sitter vi i sola og koser oss, det skal komme busser ut hit og vi har fått tidene, slik at det er lettvint å komme til treffplassen på torvet.
Så er vi på treff, Her er det liv, musikk, boder, massefolk. Vi treffer naboer fra Cuba Camp ute på Svinøya. Treffer også en danske som jeg treff på ferja fra Hirtshals, lurer på hvordan det gikk med lommeboka, og Sten som vi treff i Grong og noen fra Lazy Boyz. Mange av de vi prater med og som prater dialekt og som vi tror bor i nord, er bare på besøk og bor på østlandet et sted. Vi danser og har det fint, det er lyst hele tiden. Mye fin musikk

Vi tok bussen opp til Cuba Camp i 03 tida. Deilig ganske lyst, har liksom venta på at det skal bli natta da, men det blir det ikke. Jeg sovner straks, men Rita er oppe og prater med naboene.


31.7.2010. dag 5, Lørdag på Cuba Camp.


Teltkos
Jeg våkner opp til regn, jeg må tisse, ute står støvla og skoa kliss våte, må nok gå barbent ja. Jeg har med meg noen slike hotman greier, pleier å putte i soveposen når det er kalt, kjekt med egen hotman. Nå får jeg bruke noen til å tørke støvla. Med det regnværet er det ikke så mye å planlegge i dag.

Det blir teltkos til å begynne med. Mine sko blir lysestaker, for de skal jo tørkes de også og så har vi godteri og øl. Det er noen som forlater Cuba Camp, de har fått tak i en rorbu med mange rom.
Så får vi tlf fra tantemafian, de er i Svolvær for å besøke oss. Så vi må slukke lys og lukke telt og bussen tar oss til byen. Kjempekoselig tanter og onkler. De er litt nysgjerrige på treff livet, og det er jo mye folk. Tanter og onkler drar hjem, de skal på fest og de skal lage masse god mat.


Det er store telt, mye bra musikk, treffleker og masse folk som er her for å ha det gøy og det blir det.
Vi har vært og kjøpt tørre sokker og nå kan vi tørke oss litt ved bålet. Det står en mann der og titter, ja ja. Men etter hvert så blir det prat og han mener bestemt å ha truffet meg før. Så ved å spørre og grave finner vi ut at vi var i samme leir, med Hardanger MC på skagen i 2003. Det var Nordlendingen og jeg som satt igjen alene på søndag da alle hadde dratt og plassen var tom. Da han dro lånte jeg en stol han hadde satt igjen slik at det skulle se ut som det var 2 i mitt telt. Jeg skal hilse så mye til Tommy og Inger fra Sokna. Tenk det er jo 7 år siden da. Han heter Bjørn Tore og er fra Bodø

Vi sitter ved et langbord med masse hyggelige folk og har en strålende kveld.


Nye venner
 

Danser på krakken bare og tørker sokker i belte

Rita har ordnet rom til oss i rorbu, det var naboen fra Cuba Camp som ordnet det. Hvis det blir et ledig rom skulle vi få det.
Vi er i skikkelig godt humør, og på veien til rorbua synger jeg her kommer Ole Brum brum brum brum opptil flere ganger. Det regner ikke mer.
I rorbua er det stille, vi finner det ledige rommet og takker for i dag. Jeg holder på å sovne, men Rita har sovet litt dårlig, og jeg snorker vist litt. Så da jeg holder på å sovne så roper Rita: Nei Turid nei ikke enda, hun vil gjerne sovne før meg. Hun gjentar det, og jeg tenker i himla: hvor godt sovehjerte tror hun egentlig at jeg har, men så husker ikke jeg mer. Vi har nemlig ikke ørepropper, vi har ingenting, bare det vi står og går i.

1 kommentar:

Tornesrose sa...

Ha-ha-ha-ha ...alltid ørepropper med!!! Stakkars Rita.