torsdag 12. august 2010

Engler finns dom? I Hirtshals eller?



Må innom og få kjøretillatelse

Jeg skal til Lofoten. Jeg starter litt bakpå, kom fra Danmark 26. juli, og skal reise 27, og har mista lommeboka i Hirtshals. Men det finns engler, jeg har begynt å tro på det, ikke Martha sine men mine. Jeg må nesten fortelle om dette før jeg begynner på Lofotenturen.

Jeg står om bord i ferja og leter og leter gjennom alle 18 lommene og veska flere ganger, jeg pleier ikke miste noe, jeg suser litt ja men ikke miste.

Det er en mann som overhører at jeg har mista lommeboka mi. Han sier at av diverse grunner så har han lagret nummeret til taxi i Hirtshals, om det kan være til noen nytte for meg. Jeg sier ja for kanskje de vet hvor jeg har vært - hvis jeg forklarer hvordan det ser ut. Så kan jeg ringe dit og spørre om de har funnet den. Jeg ringer, og taxi er hyggelig men dårlig på norsk, men han skjønner jeg har mistet lomme boka og sier han skal undersøke og så ringe opp igjen.

Taxi Hirtshals ringer opp og forteller om funnet av lommeboka. Er jeg glad eller.


Det tar ca et kvarter så ringer han og har funnet lommeboka.Jeg hopper av glede og kan ikke tro det er sant.

Den er uten penger men alle kortene ser ut til å være i behold. Han skal lete igjennom for å finne adressen min i lommeboka, for han er fortsatt dårlig på norsk så han vil ikke at jeg skal fortelle den. Han skal ringe opp igjen hvis han ikke finner adressen. Jeg hører ikke mer, og håper inderlig på det beste.
Vel hjemme ringer jeg politiet, jeg må jo ha kjøretillatelse så jeg får reist til Lofoten. Jeg har 2 ekstra kredittkort så det skal gå bra. Du snakker om å være heldig du. Denne engelen var forkledd som taxi sjåfør.

Jeg kan fortelle at lommeboka har kommet og alle kort var der og ingen har tappet kontoen min og ingen har handlet på internett med mine kort.
Jeg må sende en stor kake til taxi Hirtshals.

1 kommentar:

Tornesrose sa...

Det er bare en ting å si; FANTASTISK!!!