torsdag 12. august 2010

Begynnelsen på reisa til Lofoten

27.7.2010

Rita og jeg skal til Lofoten i år. Rita har hus der sammen med tantemafian og en onkel.
Det er litt rart det her for jeg har egentlig aldri ønsket å dra nordover. Det er for kaldt, det blåser for mye og det finns plasser hvor det er bedre vær liksom. Men jeg har lyst til å kjøre MC, og Rita og jeg er et godt team. I kommunikasjon med tantene, når det skulle hilses fra Turid og Rita så ble det bare fra Turita, så i år har Team Turita vært i Lofoten.
Jeg må innom politistasjonen for å hente kjøretillatelsen, sola skinner og jeg venter på Rita og det blir veldig varmt.
Jeg har hatt MC på skikkelig service for vi skal kjøre langt og det er litt greit å føle at det fungerer.
Det gjør det, helt til Gran. Vi fyller bensin og så vil den ikke starte, den er død, det er ikke antydning, bare et klik med en k. Hva gjør vi nå?
Jeg føler meg ”litt” motløs, vi er liksom ikke kommet så langt da. Men så kommer det noen (engler forkledd som mc folk) på MC og de får dyttet den i gang. Men kjøre til Lofoten med den går ikke så vi snur. Jeg tenker å reise til Hokksund til Olav og høre hva som mangler og så får vi dra i morra. Sukk.


Engler fins ofte forkledd som MC folk
Men utenfor baker Narum får jeg øye på Kapers, han sto så lagelig og synlig til så jeg svingte inn.
Jeg slår leir utenfor Narum, må ta av all oppakkinga så vi får tatt av setet og finni batteriet.
Verktøyet mitt ligger under setet, men så må jeg ha verktøy for å få av setet, det er ikke lett det der. Sola skinner, det er godt og varmt. Jeg har kledd meg for andre forhold, Rita sier det er dårlig vær dit vi skal så vi må ha varme klær. Da jeg pakket i 11 tida så det litt dårlig ut også, så jeg har ull og ull og sola skinner. Jeg må pakke ut og pakke om.

Utpakking i sola
Etter en del diskusjon er man enige om at batteriet er utgått på dato. Det er flere folk der og de er liksom med på å slå leir ved Narum, et lite treff ble det. Tenk at det fins engler i så mange forkledninger du.


Steinar, Rita og Andrè
Det er best å få det gjort sier Kaspers så de kommer seg til Lofoten da blir det fred å få for oss andre her. . Det er fint at gutter vet så mye slik at det er hjelp å få. Du snakker om å være heldig du.
Klokka 16 30 og noe er vi klare for Lofoten, noen timer for sent, men vi er i gang. Vi fyller bensin på Fåvang, og Mc er så god som ny nå, starter og brummer som han skal. Rita kjører først og det går unna. Vi stopper på Ringebu for å kjøpe øl, Rita løp, for det sto om sekunder før ølsalget stoppet for dagen. Vi må jo ha litt kos også etter en slik dag. Vi får plass i annekset på Hjerkin Fjellstugu for natten.  Det var bratt opp der, kommer vi ned igjen o morgen tro?
Rita i samtale med en som forsker på gamle kulturer.

Ingen kommentarer: