mandag 30. august 2010

Trollrally 2010
Flere bilder klikk på bildet under
2010 8 27 - 29 Troll-rally


Jeg har endelig bestemt meg, jeg vil på Troll-rally. Det er et treff jeg har hørt mye om lenge og jeg har hatt lyst til reise dit. Men det er liksom ingen som har hatt lyst til det når jeg vil. Men i år passet det med OWB (Old Wice and Beautiful), de skal, og jeg får være med. Men det er spådd så som så med været, det er sent på året og det hagler med unnskyldninger. Men jeg har altså bestemt meg. Jeg pakker og det regner. Godt jeg har tenkt igjennom dette ellers hadde jeg vel trekt meg nå. Men når jeg får trillet HDen ut av garasjen så er det ikke mer regn, herlig. Godt og varmt da, det ble ikke det kjøreværet som det så ut til. Jeg har 6 bukser på meg og det er varmt i solen på vei til Trollrally. Jeg får en regnbyge, den var ikke lang og ikke til å telle med egentlig. Jeg møter OWB på Notodden og det blir gjensynsglede fra alle parter og det gjør godt. Det er nydelig vær fortsatt men to regnbyger får vi før vi er fremme i Fyresdal.


Det er utrolig mye vakker natur på veien dit, men som mc gjeng er det ikke sånn at man bare stopper for å ta bilder akkurat. Bildene blir ofte fra bensinstasjoner over det ganske land. Jeg prøver å få med litt av naturen da, men ofte ligger de slik til at utsikten ikke er av beste sort. Men jeg smiler og ser og tenker at det er et flott land.


Vel fremme og vi skal slå leir, SOLA SKINNER OG DET ER SÅ FLOTT, MEN VARMT. Jeg må kle av meg. Så blir det litt sånn morsomt da, jeg stripper litt og flere og flere blir klar over hvor mange bukser jeg har, så det ble en morsom episode det også. 6 bukser, er det mulig.


Så er vi etablert, og noen har vært og kjøpt inn ved.


Lillian, Ola og Terje henger opp banneret, nå med blinkende lys, det kan bli vanskelig å finne frem i nattens mørke med mange promiller.



Så er det frem med pølser som blir stekt på bålet, tenk at her brennes det bål ved hver teltleir og det er jo så koselig.


Skål.


Så blir det fotosesjon på stranda, (ikke med mitt kamera)for det kom en fyr og skulle ta bildet av Terje og meg for det så så romantisk ut. Så ja noen bilder, men da ble det mye prating og lite romantikk da, da gikk det i kamera, pixler og vinkler og jaja. Så blir det dans, mye fin musikk. Jeg angrer ikke på at jeg ble med hit nei.
Jeg er redd det kan bli kaldt på morrakvisten. Foruten 6 bukser har jeg 3 ulltepper, sovepose og varmeposer(hotman kjøpt på biltema) så det går bra.
Til frokost får jeg stekt egg faktisk, deilig. Litt utpå dagen trenger vi avveksling og forsyninger så vi går til Joker. Øverst i leiren stelles det til bryllup, og vi snakker litt med en litt urolig brud. Gøy.




Robert kommer en tur, Kaspers er her et sted, litt stusselig at vi ikke er flere fra min klubb her.

Robert

I og med at vi er på trollrally midt i skogen så det blir mye skog på bildene. Men det er også en fantastisk nydelig strand som noen faktisk bruker. Grrrr, riktignok skinner sola og det er godt og varmt. Men bade i det skogsvannet frister ikke alle. Det er treffleker og mye moro, mange historier fra tidligere treff, vi rett og slett koser oss.
Igjen er det dans og en av OWB er veldig flink til å styre, så jeg får danset ordentlig sving og det var kjempegøy, og lungene holdt ut ganske lenge. Så ble det mer dans med Terje, det er så fint å danse så jeg glemmer jo å drikke da. Men jeg har det så fiiiint.


Så er det søndag og vi skal hjem. Alle er i ganske god form og etter hvert er vi ferdig pakket. Men det er noen som har dårlig batteri etter nattens starting og musikk. Jeg får heller ikke startet. Kaspers kommer og hjelper til, han har bodd like borti ”gata” her, så det går bra.

                                                            Kaspers
Jeg har ikke problem i garasjen, det virker som den ikke liker å stå ute. Men noe er det og jeg må finne ut av det. Da vi er ferdige med å pakke kommer det regn. Men da står vi på bensinstasjonen, og alle skifter til regntøy og ingen blir våte. Jeg blir våt på tærne, for mine støvler har begynt å gape. Vi surrer på litt tape og håper det holder. Men det gjør det ikke, det går så tapen flagrer.
Vi stopper i Seljord og spiser på Sjøormen. Der får jeg låne regnsokker til og tre utenpå.


Men jeg får litt trøbbel en gang, jeg har lagt bena på fotvilerne bak og så har tapen surra seg litt fast. Det var et øyeblikk der da jeg ikke fikk frem foten som jeg så meg rundt og lurte på hvor jeg vil lande hvis jeg kjørte av veien. Men det gikk bra, jeg kom løs og flyttet ikke mer på bena på en stund.
Det var et stykke der på veien hjem hvor det kom en del nedbør, faktisk haggel, men det varte ikke lenge. Vi kom trykt og tørt hjem og alle er fornøyd med turen (tror jeg), vi har jo hatt et fantastisk vær, og med gode turkamerater må det bli bra.
Takk for en kjempekoselig helg.

Ingen kommentarer: