torsdag 8. august 2013

Barnebarn på sommerferie






De har jo vært her innimellom men nå skal de være her flere dager i strekk da.
Starta med Jan og David og en real hjemmelaget pizza av Jan.  Kristi og Malene kommer, Markus kommer litt senere.
Det blir sølepyttsykkelturer. Bading både på Onsakervika,Garntangen og på Vik. 
Lørdag hadde Malene bursdag, 10 år, tida har gått fort ja. Emilie og Kristi kommer på morran og vi feirer Malene. Malene og jeg har laget iskake. Den var forferdelig innviklet, mange operasjoner men veldig god da.. Emilie ble igjen da Kristi dro, hun skulle øve med bandet tror jeg.  Vi drar en tur på kino også, ser på Grusomme meg 2. Så dro vi til Garntangen og kjøpte appelsinjuice og Malene og Markus badet. Kino. Søndag, Malene leker med gavene som Kristi hadde med. Markus og jeg drar på sykkeltur. Jeg går og Markus må ta den lille rosa sykkelen. Dekket på den etter Maren er helt knekt, råttent. Det blir litt pinnekasting og sånn og jeg plukker litt bringebær. Så lager Markus og jeg eplekake med rips, veldig god. Det er så godt å få brukt noe av eplene i hagen. 













Det ble litt eplemos også. Etterpå baker jeg en kake til.
Det kjennes godt at de har vært her, godt for meg og godt for dem tror jeg, har jo ikke sett dem så mye som jeg pleier i sommer.

Ingen kommentarer: