fredag 23. august 2013

Vel hjemme; eller ikke helt vel nei








Vel hjemme etter en tur på Elvefestivalen i Drammen har jeg et uhell. Jeg har nye fothvilere og har merket at det har blitt trangere mellom fothviler og kløtsjpedal. Må vippe foten ned for og fa den ut. Men det har ikke vært noe problem heller da. Ikke før nå. Jeg stopper i gården og skal inn i garasjen. Så tenker jeg at jeg lar mc gå på tomgang mens jeg åpner porten. Så jeg vil sette den i fri og får da ikke ut igjen foten og går overende.
Får meg en trøkk i sida, det er vondt antagelig et ribben men kjenner ikke noe annet. Men jeg sitter litt fast. Jeg for stoppet mc og kommer meg løs. Det er da det begynner på en måte. Bensin renner ut og jeg tenker at jeg må jo få den opp. Roper på Tobias men han hører ikke. 
Tenker på disse videoene jeg har sett om hvordan man løfter opp igjen mcen. Men finner ikke ut hvor jeg skal holde så jeg bøyer meg ned og tenker at et sabla rykk så jeg får den mot hofta og så skulle resten gå. 
Men altså; det smalt som tre skudd i ryggen før jeg kom så langt opp som til hofta. Så der lå jeg da og bensin rant, prøvde å rope på Tobias igjen, men så var det en nabo som hørte meg og kom til unnsetning. Tusen takk.
Det var skrekkelig vondt. Med vond skulder, ribben og rygg føles det helt håpløst ut.
Det går mot en rolig helg.
Mandag ringer jeg og får time hos Yngve han har fått en avbestilling. Krisetime. Han får på plass bekken som har sklidd ut og styrer med ryggen, Jeg skal ikke kromme ryggen på en stund. Den skal være rett og svai og så får jeg noen øvelser da.
Det hjalp jo litt, men fyttikatta det er vondt.

Ingen kommentarer: