torsdag 1. august 2013

Notodden blues festival



2013-08-01 Bluesfestival i Notodden

              Click pick to see more
Så er vi klare, Anne Gro. Lise, Grethe og meg Turid, vi skal til Notodden på Bluesfestival.
Vi gleder oss til 4 dager med mye god musikk og trivelig selskap. Vi skal campe i båthavna, oppe ved Kobbergryten. Det er på den gamle jernbanestasjon. Vi har 2 lavvoer som skal fylles opp med madrasser og stæsj. Den ene madrassen større enn den andre, opptil flere prinsesser her. Min blir litt missunnelig. Men jeg har til gjengjeld mer stæsj, 4 hatter og 5 par sko og "soverom".






Må lakkeres, hull i strømpebuksa da gitt


Klar for litt blues

Vi rigger og rigger, jeg er veldig stolt av at jeg har satt opp min alene, det må jo læres. Men jeg tror vel egentlig ikke at jeg kommer til å dra på skauen og ligge i lavvo og være helt alene da. Mens vi driver på er det ikke fritt for at det ligner litt på andre teltleire vi har sett.  Anne Gro rigger til bursdag, gammel i dag hun. Det blir deilig servering før vi drar på byen.
Bursdagsmat
Blomster til bursdagsbarnet

Det er vel koselig å ha bursdag med blues. Naboteltene har gitarer og spiller og synger. Første natten sovner jeg med smil om munn.


Nyter stemningen i Notodden

 
 













Det er digg å gå gatelangs eller sitte i Notodden når det er blues. Små og store konserter, lyder, gamle venner, mange boder og god mat. Vi er også bedt på bluescamp i 9- 11.  Veldig hyggelig å komme dit igjen. På lørdag skal det være grisefest. Da blir det servert helstekt gris. Det er det Redneck BBQ som står for.




Jeg kjører MC de andre jentene har bil.
På søndag drar jeg for å kjøre med venner til Tinnsjøen og Rjukan en tur og de andre drar hjem. Men det regner + ditt og datt så det ble ikke før på mandag.
Tusen takk alle sammen for en flott blueshelg.

Ingen kommentarer: